My Prince Detectiv ❤ del 3

Under hela första lektionen satt jag nästan och sov. Jag brydde mig inte alls om att lära mig om människans uppbyggnad.. Sen så snackade de faktiskt engelska, så jag orkade bara inte lyssna. "Vad tror du Malin?" Varför ska man lära sig såna onödiga saker som man inte ens vill veta om? "Malin!" Jag ryckte till av att läraren skrek mitt namn över hela klassrummet. "Öh.. Va?" sa jag förvirrat och kollade snabbt upp mot läraren. Hon såg rätt arg ut. Hennes svarta "häx hår" som jag kallade det och hennes mörka mörka ögonbryn gjorde att jag var lite rädd för henne. "Se till att vara med på lektionen, annars får jag inget annat än att skicka dig till rektorn!" sa hon mycket argt och stirrade på mig med fullöppna ögon. Jag nickade och log lite osäkert.

"Malin Johansson! Till rektorn, nu!" Jag plockade undan mina böcker medans alla i klassrummet stirrade på mig. Det enda som hördes var jag och ingen annan. Allas blickar följde mig ändå ut genom dörren. När jag sedan hade stängt dörren om mig, hörde jag hur alla började att prata igen. Just nu kunde jag bara tänka på en sak - var tusan fanns rektorns kontor? Jag ville inte råka i ännu mer knipa.. Och jag som tänkte på att göra ett bra första intryck. Jag såg ju hur det gick. I filmer brukade alltid rektorernas kontor finnas på ovanvåningen, så jag bestämde mig för att gå dit och kolla först. Skolan var helt tyst. Det kändes helt öde när man gick där själv och bara hörde sina egna fotsteg och andetag. Väl uppe på trappan så tvärstannade jag. "Justin?" sa jag förvånat med ett leende. "Är inte du på lektion?" Han ryckte på axlarna och kom närmare mig. "Jag blev skickad till rektorn för att jag var okoncentrerad, men vet du vad problemet är?" sa han och rynkade ögonbrynen. "Jag har ingen aning om vart rektorns kontor är någonstans! Helatiden går jag vilse!" Jag började att asflabba, men jag insåg snabbt att jag nog fick vara tyst.
"Vilket sammanträffande," sa jag och log. "Jag blev också skickad till rektorn men vet inte heller vart han är."
"Ska vi ha följde dit?" sa han och log ett snett leende. Jag nickade ivrigt och gick tätt intill honom. "Vilket bra första intryck vi har gjort här va?" sa han och skrattade till. "Kunde inte bli bättre!" sa jag och skrattade med honom.
"Så.. Vad för er två ungdomar hit?" sa rektorn med ett fullständigt stenansikte. "Ms Johansson och Mr Bevelin?" "Jag.. Öhm.." började jag men avslutade snabbt när jag inte fick fram något.
"Vi var för okoncentrerade.." sa Justin långsamt och kollade ner på golvet. "Det ska inte upprepas." Rektorn började att skratta och klappade oss på vars en axel. Både jag och Justin kollade konstigt på varandra, som att "brydde han sig inte?"
"Och nu vet jag vad ni tänker - 'bryr han sig inte' och jo, det är klart att jag gör!" sa han och vi förstod bara mindre vad han egentligen menade. "Jag förstår. Det har precis varit sommar, ni har inte riktigt vaknat till än. Det är väldigt vanligt, så jag släpper er denna gången, men som Justin sa. Låt det inte upprepas!"
Vi nickade och log samtidigt mot honom. "Iväg med er nu!" sa han och schasade iväg oss. Vi skulle just gå iväg när Justin stannade upp. "Rektor Wilson?" började han osäkert. "Hur visste du att jag heter Justin? Jag har uppgett att jag heter Drew.." Först kollade R.Wilson på honom ett tag tills han sen svarade. "Du är lätt att känna igen. Jag har länge vetat att du skulle börja här. Men du kan vara lugn - my lips are sealed," sa han och lådsades som om han låste sina läppar och slängde iväg nyckeln. Justin log ett brett leende och gick sedan ut tillsammans med mig.
"Så, kan man få skjuts hem Ms Johansson?" sa han och boxade mig på armen. Han skrattade ett irriterande skratt just då. "Säg inte Ms Johansson! Jag får rysningar!" sa jag och knuffade till honom. Vi båda skrattade och lämnade skolan tillsammans.

Kommentarer
Postat av: julia

jättebra :D

2011-11-13 @ 21:36:20
URL: http://mydirectioninfection.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har en tävling på min blogg där jag lottar ut en bloggdesign det skulle vara kul om du ville vara med :)



Kram!



http://taylorfever.nu/

2011-12-26 @ 11:37:31
URL: http://taylorfever.nu/
Postat av: Anonym

Hejsan! Nu börjar jag göra gratis bloggdesigner fram till den första Februari och då kommer jag ta betalt, så passa på nu när det är gratis! :) Om du vill ha en ny design så mejla bara [email protected] så pratas vi vid där :)



MvH TaylorFever.nu <3

2012-01-02 @ 21:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0